ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΛΑΓΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ
ΣΤΕ, ΚΩΝ/ΝΟΥ ΞΩΜΑΛΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΣΥΝΟΛΟ 416 ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ. ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟ ΤΟ Τ.Ε.Μ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ 124-127 Ν 4472/2017 ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
ΑΥΤΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ. ΚΑΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
Όπως είναι γνωστό, το γραφείο μας σε συνεργασία με το γραφείο της
δικηγόρου Αθηνών κας Ξανθής Κωνσταντακάτου κατέθεσε, την 13-11-2017, για λογαριασμό -416-
Αξιωματικών προερχομένων από το Τ.Ε.Μ.Α., αίτηση για την ακύρωση την ακύρωση
διατάξεων του νέου μισθολογίου για το ένστολο προσωπικό, της Ελληνικής
Αστυνομίας, τόσο ως προς την, κατά
παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας κατάταξη των αιτούντων
Αξιωματικών στην υποδεέστερη κατηγορία ‘’Β΄΄ σε σχέση με τους καταταγέντες στην
κατηγορία ‘’Α’’ Αξιωματικούς με τους οποίους ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα,
όσο και ως προς το ύψος των αποδοχών που καθόρισε και για την κατηγορία αυτή
του αστυνομικού προσωπικού, το νέο μισθολόγιο (Ν4472/2017).
Η αίτηση αυτή, συζητήθηκε ενώπιον της 7μελούς σύνθεσης του αρμοδίου ΣΤ΄
Τμήματος του ΣτΕ κατά την δικάσιμο της 07-05-2018.
Το Δικαστήριο με την υπ’ αριθμ. 854/2019
απόφασή του, λόγω της νομικής σπουδαιότητας και του γενικότερου ενδιαφέροντος
των ζητημάτων επί των οποίων κλήθηκε να κρίνει παρέπεμψε την υπόθεση για
οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου (ΣτΕ). Ήδη η συζήτηση της αίτησης
ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ προσδιορίσθηκε για την δικάσιμο της 01-11-2019.
Η εισήγηση του ΣΤ΄ Τμήματος προς την Ολομέλεια του ΣτΕ, ως προς το ύψος
των αποδοχών του αστυνομικού προσωπικού, αποδέχεται τον σχετικό λόγο ακύρωσης
και θέτει ως βάση των αποδοχών αυτών τις διατάξεις των άρθρων 50 και 51 του Ν
3205/2003 ως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με τις αντισυνταγματικές διατάξεις
του Ν 4307/2014. Ως προς την κατάταξη ωστόσο των προερχομένων από το Τ.Ε.Μ.Α.
Αξιωματικών στην υποδεέστερη κατηγορία ‘’Β΄΄ σε σχέση με τους καταταγέντες στην
κατηγορία ‘’Α’’ προερχόμενους από την Σ.Α.Ε.Α. Αξιωματικούς τίθεται κατ’ αρχάς
υπέρ της συνταγματικότητας της ρύθμισης με το επιχείρημα ότι οι, από την
Σ.Α.Ε.Α. προερχόμενοι Αξιωματικοί είναι απόφοιτοι παραγωγικής σχολής, ισότιμης
με Σχολή Πανεπιστημιακού Τομέα ανώτατης εκπαίδευσης και διακρίνονται ως προς
την εκπαίδευση και την υπηρεσιακή τους εξέλιξη, από τους αντίστοιχους του
Τ.Ε.Μ.Α.
Επειδή η άποψη αυτή ως ερειδόμενη σε εσφαλμένη προϋπόθεση δεν είναι ορθή.
Τούτο διότι για την μισθολογική μεταχείριση, διαφορετικών ως προς την προέλευση
κατηγοριών του προσωπικού, παρακάμπτεται το απορρέον, από τις διατάξεις των
άρθρων 22 παρ. 1 εδ. β΄ και 4 του
Συντάγματος, θεμελιώδες και κατοχυρωμένο στο Ενωσιακό δίκαιο δικαίωμα της ίσης αμοιβής για ίσης αξίας εργασία, ανεξαρτήτως εάν οι υπηρεσίες παρέχονται επί
σχέσει δημοσίου δικαίου ή μη. Συνεπώς, ενόψει του ότι οι δύο κατηγορίες
αξιωματικών ασκούν τα ίδια ακριβώς καθήκοντα παρέχοντας την ίδια εργασία υπό
τις ίδιες συνθήκες, δεν υφίσταται λόγος διαφορετικής κατάταξης για την
μισθολογική τους μεταχείριση. Αντιθέτως τα επικαλούμενα κριτήρια διαφοροποίησης
συνάπτονται με την βαθμολογική εξέλιξη
των δύο αυτών κατηγοριών Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ.
Το γραφείο μας από κοινού με το συνεργαζόμενο γραφείο της δικηγόρου κας
Κωνσταντακάτου, κατά την επικείμενη δικάσιμο της Ολομέλειας του ΣτΕ την 01-11-2019 θα εκπροσωπήσει, τους εν θέματι αιτούντες Αξιωματικούς
του Τ.Ε.Μ.Α., προβάλλοντας ισχυρά νομικά επιχειρήματα, με σκοπό την ευδοκίμηση
της αίτησης αυτών στο σύνολο των δίκαιων αιτημάτων τους που τίθενται στην κρίση
της Ολομέλειας του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου